Sunday, March 25, 2012


බුදු සිරිත අගයමු

දෙදෙනෙකු මග තොට හමුවුන    විටෙකදි
මුහුණේ සිනහව නැහැ- එය       හොඳ මදි
උඩඟුව ඔරවන අයගෙන්           වෙයි හදි
බැලූ බැලූ හැම තැන අඩු වෙයි     අය ලැදි


දයාව කරුණා තෙත් ගුණයෙන්     යුතු
අත-හිත-උර දෙන අය වැඩි විය     යුතු
දැයකට සමගිය-සාමය- වෙයි        මුතු
දහම් දිවයිනක් වේවා              ඉස්මතු


සුමදුර බුදු බණ යනු කිමෙක්ද?
එය නැලවිලි දෙසුමක් නොවිය යුතුය


දහම් දෙසුම අද                   විලාසිතාවක්
ඇතැම් තැනෙක එය යස රඟ        පෑමක්
ඇසෙනා විට උපදවයි              හිනාවක්
කරගෙන ඇත බණ විහිලූ         කලාවක්


ඇදලා පැදලා දෙසන්නෙ      ඇයි බණ
සුමදුර බණ කිම වටහා        ගනු මැන
හරවත්- සදහම් රසයෙන්         අනූන
දෙසුමයි ගිහියන්ගේ සිත්       පිනවන


දේවාගම් පසුපස ගොස්       අනුවණ
කිරි දිය වත්කර බුදු රුව      නහවන
බුදු පුත් හිමියන් බුදු මග     කෙලසන
සැටියක් දුටුවා විගඩම්     දෝ මොන


අමුතු අමුතු නව වත් පිලිවෙත්       කොට
නොමගින් ගිහි හද ඇද බැඳ        ගන්නට
ගිහියන් මත් කොට ලොකු වියදම් කොට
රවටයි ගිහියන් යවමින්          නොමගට


බොරු බණ- බුදු බණ වෙනස නොදත්තේ
එනිසයි ගිහියන් රැුවටී               ඇත්තේ
ඇත්ත- නැත්ත- පිරිසිඳ දත          යුත්තේ
බොරුවට වැඩිකල් ආයුස         නැත්තේ


ලව්කික පැතුමන් ඉටු කර           ගන්නට
පුද පූජාවට මුල් තැන               දෙන්නට
බුදු මග සඟවා වසන්               කරන්නට
බුදු ගෙය දෙවොලක් නොකරනු අද හෙට


පිරිතේ ගැබ්වූ අරුත           නොදන්නේ
එය විමසන්නට තැත්     නොකරන්නේ
දුරලන්නට අපලය            මිනිසුන්නේ
දිවි මතුරක් සේ පිරිත         යොදන්නේ


එසේ නොකොට පිරිතේ ගැබ්වී         ඇති
සදහම් ගුණ මැනවින් දැන          ගැඹුරැති
මෙනෙහි කලොත් එම ගුණ කඳ   බලවති
පිරිතෙහි ගුණ ලද හැක මෙලෙසින්   නිති


මෙත් කරුණා සිල්වත් ගුණ    ඇත්නම්
පැවිදුනි කුමටද දිග දිග             පට්ටම්
ගිහියන් සදහම් මග ගෙන        යත්නම්
සැනසිය නොහැකිද අත හැර    පට්ටම්


හදවත ගිනිගත් අය ඔබ            හමුවට
ආවොත් යම් පිලිසරණක්     වෙන්නට
නුවණැස පාදා එගිනි           නිවන්නට
කළ හැකි හැම දේ කර     සනසන්නට


ඇවිලූනු හද ගිනි තව           අවුලන්නට
එපා අනුන් හට ගිනි ගෙඩි       දෙන්නට
දුක- දුකමයි වන අනුනට        හෝ මට
මෙසේ සිතා මෙත් සිත්       පතුරන්නට


නැති බැරි අය- ඇති හැකි අය     අතරට
එන විට දොරගුලූ ලා          වළකන්නට
එපා එපා එය නොහොබී      කෙනෙකුට
හැකි පමණින් පිලිසරණක්       වන්නට


දීමට ඔබ ලඟ නැති නම්          වත්කම්
ඒ වුව ඔබ හොඳ ගුණ යහපත්        නම්
ආදර කරුණාවෙන් සලකත්          නම්
හොඳ හිත- උපදෙස- උසස්ම    වත්කම්


පින් පව් මේ දෙක රැුඳී         තිබෙන්නේ
පිටතක නොව- හදවතේ          සිතන්නේ
සිතුවිලි අනුවයි යමක්         කෙරෙන්නේ
අනුනට- මට- යහපත පින          වන්නේ


මටත්- අනුනටත්-අයහපතක්             වන
කිසිවක් නොසිතනු-නොකරනු කිසි    දින
ඒවා පව් අකුසල් වශයෙන්               දැන
සිත-කය-වදනින් පව් නොකරනු     මැන


සතෙකුගෙ මස් රස කර වලඳන       විට
සිතනුය ආදීනව- එහි මුල               සිට
ඔබගෙන් අසරණ සතෙකුගෙ     දිවියට         
විපතක් වූ බව වැටහෙයි            සිහියට


එහෙනම් ඒ පව යලි         නොකරන්න
මින් පසු සතුනගෙ මස්          නුබුදින්න
දානය දෙන විට මස්        නොබෙදන්න
පර පණ නැසුමට ඉඩ       නොතබන්න

No comments:

Post a Comment